Slagingspercentage

Organisatie

Wie we zijn, wat we doen.

Ieder bijlesinstituut is natuurlijk anders. Ieder heeft zo hun aanpak, hun specialisme en hun eigen sfeer. 
Hier vindt u wie wij zijn, wat onze aanpak is, wat onze specialismen zijn en wat onze sfeer is.

Eigenwijs
Het Leerplein kiest er welbewust voor om een andere weg in te slaan met onze diensten en aanpak dan onze concullega's. 

Met ons hechte team van enthousiaste studenten, een orthopedagoog, een filosofiedocent, oud-docent en directeur proberen we allereerst ervoor te zorgen dat Het Leerplein geen 'strafkamp' is. Verplichtingen zijn er niet, alleen motivatie en wanneer nodig een vriendelijke stok achter de deur.

Ook staat een goede samenwerking tussen onze teamleden en onze leerlingen centraal. Zoals iedere leerling een docent heeft waarbij de informatie echt niet binnenkomt, of juist wel. Zo werkt dat ook bij onze teamleden natuurlijk. Daarom kijken we erg goed of ons teamlid qua karakter en qua uitleg past bij hoe uw zoon of dochter werkt en informatie opneemt. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat er een veel betere klik is in het team, dat er meer motivatie is bij de leerling en dat uiteindelijk er veel meer gedaan wordt omdat de bijles niet vervelend is.  

Gebruiksaanwijzing
Of het nou gaat om dyslexie, luiheid, chaoshoofd of gebrek aan motivatie, geen enkele leerling is hetzelfde. Dit betekent dat er nooit één aanpak is die werkt. 

Precies om die reden werkt Het Leerplein uitsluitend 1-op-1. Of het nou gaat om remedial teaching, bijles, of examentraining. We gaan altijd uit van de gebruiksaanwijzing van uw zoon of dochter. 
Dit is precies de reden dat we geen vast traject, 10 rittenkaart of "Blijf een half jaar want dan krijgt u korting!" aanbieden. Als wij ons werk goed doen, heeft uw zoon of dochter ons wellicht niet eens half jaar nodig namelijk.

Diagnose's en het blijven hangen daarin
Wanneer uw zo'n of dochter gediagnosticeerd wordt met een ontwikkelingsstoornis is dat op zichzelf al heel vervelend. Wat nog vervelender is zijn instanties die puur en alleen focussen op die diagnose en vergeten te kijken naar welke dagelijkse gevolgen dit heeft voor uw kind. 

Wij draaien het daarom om. Wij kijken naar de dagelijkse problemen die uw zoon of dochter heeft en gebruiken de diagnose slechts als richtingaanwijzer bij het zoeken naar een samenwerking die goed werkt.