Slagingspercentage

Ontwikkelingsstoornis

Oef, dat is vervelend nieuws

Er is dyslexie, dyscalculi, of AD(H)D geconstateerd. Wat nu? 

Op het moment dat er sprake is van een ontwikkelingsstoornis is het erg makkelijk om te blijven hangen in die 'stempel' en de consequenties die die stempel met zich meebrengen. 
Daarom kiest Het Leerplein(tje) bewust niet voor de klinische aanpak, maar juist voor een persoonlijke benadering. 


Veel te vaak zien we kinderen, en daarmee ook ouders die van specialist naar specialist gestuurd worden zonder verder te komen terwijl het juist zo belangrijk is om vanaf het eerste moment goed te leren omgaan met de gevolgen die de 'stempel' heeft. 
Daarom stappen wij met uw zoon of dochter als het ware uit de diagnose en kijken we puur wat de consequenties zijn voor hem of haar en waar uw kind tegenaan loopt. 

Op basis van een uitgebreid intakegesprek met u en uw kind kijken we waar de meest duidelijk problemen zijn en hoe deze opgelost kunnen worden. 
Verdere bijles/Remedial teaching/training zal 1-op-1 plaatsvinden zodat de sfeer persoonlijk blijft en we uw zoon of dochter leren kennen. 

Op deze manier kunnen we erg precies werken aan wat er op dit moment nodig is om uw zoon of dochter verder te helpen, en kunnen we goed onderbouwd kijken naar de toekomst.